Mi a különbség Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás (MFO) és az eddigi lakásbiztosítások között?
Konstrukció kialakítása:
Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás
könnyen érthető tájékoztatás, egységes, összehasonlítható konstrukciók
minimalizált kizárások
garantált új értéken történő térítés
nincs felső korlát a kár kifizetések összegére
szabadon választható kiegészítő fedezetek
napelemek, napkollektorok, hőszivattyúk az alapcsomagban
Eddigi lakásbiztosítások
nehezen átlátható termék és kiegészítő fedezet jellemzők
biztosítónként változó mértékű kizárások
jellemzően avult értéken történő térítés
sok esetben limitált fedezetek
sok esetben csomagban kínált kiegészítő fedezetek
napelemek, napkollektorok, hőszivattyúk jellemzően kiegészítő fedezetként biztosíthatók
Kárkifizetések:
Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás
nagyvonalúbb szolgáltatás, MNB által ellenőrizve
garantált kárrendezési idő: szemle 5 napon belül, kifizetés 10 napon belül
100e Ft alatti károknál egyszerűsített kárbejelentés: telefonon, e-mailben, stb.
100e Ft alatti károknál 5 munkanapon belüli kifizetés
egzisztenciát veszélyeztető károk esetén kötelező kárelőleg fizetés
családbarát kárelbírálás: magasabb prioritást kapnak, ahol többen laknak
Eddigi lakásbiztosítások
sok esetben az ügyfelek által kifogásolt kárkifizetések
biztosítónként és kárbejelentésenként változó kifizetési idők
biztosítónként és kárbejelentésenként változó kárbejelentési lehetőségek
biztosítónként és kárbejelentésenként változó kifizetési idők
biztosítónként változó kárelőleg fizetési gyakorlat
nem számít a lakásban lakók száma a kárelbírálás sorrendjében
Szerződéssel kapcsolatos lehetőségek:
Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás
valós érték alapján történő értékkövetés
az új ügyfeleknek nem lehet alacsonyabb díjat kínálni, mint a meglévő ügyfeleknek
rugalmasabb, negyedéves biztosító váltási lehetőség
elektronikus szerződéskötés, digitális kárbejelentés és kárrendezés
Eddigi lakásbiztosítások
több esetben aránytalan értékkövetés, és emiatt keletkező túlbiztosítás
több esetben a régi ügyfeleknek magasabb a díja, mint az újaknak
csak évente lehet felmondani
biztosítónként változó digitális ügyintézési gyakorlat
Biztosítási díj:
Minősített Fogyasztóbarát
Otthonbiztosítás
jellemzően magasabb szolgáltatási tartalom és minőség magasabb biztosítási díjakkal
Eddigi lakásbiztosítások
jellemzően alacsonyabb biztosítási díjak