Elektronikus postakísérő

Ezt a segédanyagot azért készítettük, hogy segítséget adjunk az elektronikus postakísérő használatában. A leírást az újabb fejlesztések bevezetésével aktualizáljuk, így itt mindig a legfrissebb változat működését láthatod.

Új posta rögzítése

Tartalomjegyzék

Posta fül az Ügyfélpontban

Az Ügyfélpontban egy ügyfelet kiválasztva a dokumentumok fül mellett található a Posta fül. Erre kattintva több funkció érhető el:

  • új posta felvitele
  • felvitt posták részletes listája
  • tévesen felvitt posta törlése
Postafül az ügyfélpontban

Új posta felvitele

Az „Új posta” gombot megnyomva egy választó ablak ugrik fel, melynél az alábbiakat lehet kiválasztani:

  • kapcsolódó ajánlat: a legördülő menüben jelennek meg az adott ügyfél szerződései, melyekhez postát lehet rögzíteni
  • dokumentum típus: a legördülő menüben jelennek meg a dokumentum típusok, melyek közül választani kell

Egy dokumentum rögzítése után a „Mentés és új” gombra kattintva újra felugrik a szerződés és dokumentum típus választó ablak, ahol egy másik dokumentumot lehet rögzíteni.

Ha a dokumentum rögzítése után a „Mentés” gombot választjuk, a rögzített dokumentumok jelennek meg.

Postakísérő - Új posta választása
Új posta kiválasztása
Postakísérő - Kapcsolódó szerződés választása
Kapcsolódó ajánlat kiválasztása
Postakísérő - Dokumentum típus választása
Dokumentum típus választó

Figyelem!!!

Egy szerződéshez vagy ügyfélhez tartozó ügylethez (pl. ajánlathoz, kárbejelentéshez, stb) több postaként kell rögzíteni külön-külön az egyes dokumentumokat!

Például az „Ajánlat” dokumentumtípushoz kizárólag az ajánlatot írjátok be, és az összes többi – az ajánlati csomaghoz tartozó dokumentumot – egyesével rögzítsetek a postakísérő felületen.

Postakísérő - További posta felvitele
Dokumentum típus kiválasztása és új posta rögzítése
Postakísérő - Posta felvitel lezárása
Dokumentum típus kiválasztása és posta rögzítése befejezése
Postakísérő - Felvitt posták listája
Rögzített posták listája

Tévesen felvitt posta törlése

Ha bármilyen okból törölni kell a felvitt postát (rossz szerződésszámhoz lett hozzárendelve, tévesen lett a dokumentum típus kiválasztva, stb.), akkor az alábbi lépésekben lehet ezt megtenni:

  • az ügyfelek listájából ki kell választani az adott ügyfelet, akihez a posta korábban rögzítve lett
  • a Posta fülre kattintva megjelenik az ügyfél szerződéseihez rögzített összes korábbi posta
  • ki kell jelölni a listáról a hibás postát, majd a törlés gomb megnyomásával törölhető az adott tétel
  • a rendszer egy megerősítő üzenettel rákérdez a törlésre, ezt jóváhagyva kerül törlése a posta
Postakísérő - Tévesen felvitt posta törlése
Ügyfél és törlendő posta kiválasztása
Postakísérő - Posta törlésének megerősítése
Törlést megerősító felugró ablak

Posta beérkezése

A postakísérőbe felvitt posta  „érkeztetésre vár” státuszba kerül, amit kék körben három pötty jelez.

A BO a posta tényleges beérkezése után elektronikusan rögzíti annak beérkezését.

A sikeres iktatást a posta melletti állapot ikon zöld pipára történő váltása jelzi, és egyben az iktatás dátumát is beírja a rendszer.

Postakísérő - Beérkezett posta jelölése
Beérkezett posta jelzése

Posta lista menü

A posták nyomon követésére az Ügyfélpontból elérhető Post lista menü szolgál, ami az Ügyfelek kezelése blokk alatt található.

  • a Keresés funkcióval az ügyfél neve alapján lehet megkeresni az  adott ügyfélhez felvitt postákat
  • a Státusz szűrővel az érkeztetésre váró és a beérkezett postákat lehet leszűrni, az összes nézettel az összes beérkezett postát
  • a Beérkezett státuszú postáknál az utolsó oszlopban az érkeztetés időpontja is látható, így a folyamat teljes mértékben nyomon követhető
Postakísérő - Tanácsadó posta listája az ügyfélpontban
Tanácsadói Posta lista menü az Ügyfélpontban
Postakísérő - Tanácsadó posta lista szűrése
Tanácsadói Posta lista szűrése

Posta kezelése a Nézőpontban

Egy kiválasztott szerződéshez felvitt postákat és azok státuszát a szerződések kezelésére szolgáló Nézőpont menüből is el lehet érni:

  • a szerződés a megszokott módon ki kell választani a nézőpontban
  • az adatlapra kattintva megjelennek a szerződés részletes adata, melyek közül a posta fület kell kiválasztani
  • a megjelenő lista az adott szerződéshez felvitt összes postát tartalmazza

A posták listáját a szűrőkkel lehet állítani, három lehetőség közül választva: összes, érkeztetésre vár, beérkezett.

Postakísérő - Tanácsadó szerződés választása a nézőpontban
Szerződés kiválasztása a Nézőpontban
Postakísérő - Szerződéshez kapcsolódó posták szűrése a nézőpontban
Szerződéshez kapcsolódó posták és szűrésük

Posta lista vezetői funkciói

A vezetők a teljes struktúrájuknak láthatják az összes postáját a Posta lista menü pontban.

  • a szokásos hálózati struktúra alapján választható ki, hogy a teljes csapatnak vagy egy adott tanácsadónak a postáját jelenítse meg a felület
  • a posták listáját a szűrőkkel lehet állítani, három lehetőség közül választva: összes, érkeztetésre vár, beérkezett
Postakísérő - Vezető csapatának posta listája az ügyfélpontban
Teljes csapat posta listája az Ügyfélpontban
Postakísérő - Vezető egy tanácsadójának posta listája az ügyfélpontban
Kiválasztott tanácsadó posta listája az Ügyfélpontban