Értékpapír számla folyamat
Ezt a segédanyagot azért készítettük, hogy egyszerűen meg tudd tanulni az értékpapír számlák értékesítésének adminisztratív folyamatát, és később is könnyen megtaláld az egyes fázisokban a szükséges aktuális ismereteket.
A későbbiekben a folyamatábra szürke mezői kattinthatók lesznek, és az oldal ahhoz a részhez fog ugrani, ahol az adott témához tartozó részleteket találod.
Most használd az alábbi kattintható tartalomjegyzéket a navigáláshoz:
Tartalomjegyzék

Új Ügyfél rögzítése / meglévő Ügyfél kiválasztása
Teszt ügyfél rögzítés
Ezzel a funkcióval az adott termékre vonatkozó értékesítési jogosultságtól függetlenül bármilyen terméket tudsz rögzíteni. Csak gyakorlásra használd, és teszt ügyfeleknél ne adj meg valós ügyfél adatokat.Az így felvitt ügyfelek neve elé a rendszer automatikusan egy piros TESZT feliratot tesz. A figyelmeztető felirat az ügyfélpont listáiban és az ügyfél adatlapon, valamint az állománylistában és a szerződés adatlapon is megjelenik.A teszt ügyfélre rögzített szerződések nem kerülnek be a teljesítmény riportokba, így semmilyen verseny, vagy egyéb mérésbe sem.Teszt ügyfél rögzítés
Ezzel a funkcióval az adott termékre vonatkozó értékesítési jogosultságtól függetlenül bármilyen terméket tudsz rögzíteni. Csak gyakorlásra használd, és teszt ügyfeleknél ne adj meg valós ügyfél adatokat.Az így felvitt ügyfelek neve elé a rendszer automatikusan egy piros TESZT feliratot tesz.
A figyelmeztető felirat az ügyfélpont listáiban és az ügyfél adatlapon, valamint az állománylistában és a szerződés adatlapon is megjelenik.
A teszt ügyfélre rögzített szerződések nem kerülnek be a teljesítmény riportokba, így semmilyen verseny, vagy egyéb mérésbe sem.
Valódi ügyfél rögzítés
Valós ügyfelekhez csak azokat a termékeket tudod rögzíteni, melyekre érvényes értékesítési jogosultsággal rendelkezel.
A rögzítési folyamat megegyezik a teszt ügyfélnél bemutatott lépésekkel, de az ügyfél típusánál nyilván a „Valós ügyfél” lehetőséget kell választani a legördülő menüből. A valódi ügyfelekre rögzített szerződések bekerülnek a teljesítmény riportokba, és valamennyi mérésbe.
Meglévő ügyfél kiválasztása
Ha meglévő ügyfeledhez akarsz értékpapír számla ajánlatot rögzíteni, a megszokott módon az ügyfél nevére állva az új termék menü pontot válaszd.
Amennyiben az értékpapír számla előzetes dokumentumait a Pontrendszerből nyomtatod ki, akkor az itt megadott ügyfél adatok (név, cím, telefonszám, e-mail cím, stb.) automatikusan rákerülnek a nyomtatványok ügyfél adatokat tartalmazó részére, így nem kell majd kézzel beírnod azokat.
Saját értékpapírszámla szerződés
A törvényi előírások alapján saját magadnak nem köthetsz értékpapírszámla szerződést. Ennek oka az, hogy a tőkepiaci ügyleteknél szigorúbb a szabályozás, így nem lehetséges, hogy saját magadról töltsd ki például az Ügyfélinformációs adatlapot, amin az ügyfél pénzügyi hátteréről ad információkat az üzletszerző az Alapkezelőnek.
Ha saját magadnak szándékozol szerződést kötni, akkor vagy munkatársi kedvezménnyel, azaz jutalék mentesen, de 0 % beutalási költséggel köthetsz szerződést, ekkor az üzlet szerzője a Money & More lesz, vagy egy másik tanácsadó lehet a szerződés megkötője.
Ajánlat rögzítése
Az ajánlat alap adatainak rögzítése megtörténhet az ügyféllel történő tényleges találkozás előtt is. Az alábbi adatok megadása kötelező:
- tervezett első befizetés összege
- tervezett első befizetés deviza neme
- előzetes dokumentumok aláírásának tervezett dátuma
- várhatóan lesz-e TBSZ (Tartós Befektetési Számla) szerződés az ügyfélnél
Ezek az adatok nem teljes körűek és nem biztos, hogy pontosak. Például az ajánlat rögzítésekor meg kell adni a tervezett beutalási összeget, viszont a tényleges tárgyalás után az ügyfél dönthet úgy, hogy több vagy kevesebb összeggel, vagy eltérő devizával akarja az értékpapír számláját elindítani. Így az ajánlat rögzítésekor megadott adatok csak tervezett dátumokat és összegeket tartalmaznak, a később létrejövő szerződésen az ügyfél által aláírt dokumentumokat, dátumokat és ténylegesen beutalt összegeket tartjuk nyilván.
Alapadatok felvitele
Az új termék menü pontra kattintva a felugró ablakban válaszd ki az értékpapír számla forgalmazó partner (VIG Alapkezelő), a csatornánál a Befektetést, a termékeknél pedig jelenleg egy értékpapír számla konstrukciót találsz: Classic értékpapírszámla.
Add meg a beutalás tervezett összegét és válaszd ki a legördülő fülön a tervezett deviza nemet. Ha az ügyfél több devizában is be akar fektetni, akkor az EUR és az USD összeget váltsd át forintra és egy összegben írd be. Erre azért van szükség, mert a kedvezmény megadásánál a teljes beutalt összeg forint értéke határozza meg, hogy az összeg alapján hány % kedvezményt kaphat az ügyfél.
Szintén írd be az előzetes dokumentumok aláírásának tervezett időpontját. Ha még nincs konkrét időpont megbeszélve az ügyféllel, írd be azt, hogy szerinted mikor tudsz vele találkozni.
Ajánlat felvitel lépései
(kattints a nagyításhoz)
Mentori adatok
Mentori kötés választása esetén újabb adatbeviteli mezők jelennek meg, ahol:
- legördülő menüből ki tudod választani a mentor nevét
- a megosztás üzletkötő mezőbe be tudod írni a jutalék mentoráltra eső megosztási %- át
- a mentorra jutó részt a rendszer automatikusan kitölti
- a „Beszámítás mentornak” mezőbe – a mentorral és a vezetővel történt megbeszélés alapján – írd be azoknak a hónapoknak a számát, ameddig a mentor jogosult a jutalék megosztására
Mentori kötés szabályai:
- a jutalék megosztás kizárólag a beutalási jutalékot érinti, a folyamatos jutalékot nem
- a tartam 1-12 hónap közötti lehet, az azt követő időszakban beutalt összegekre a teljes beutalási jutalékot a mentorált kapja
- a mentorált minimum 20 %, maximum 80 % jutalékot kaphat
- a mentorálási feltételekhez a hierarchia vezető jóváhagyása szükséges, mely az előzetes dokumentumok ellenőrzésével és jóváhagyásával együtt elektronikusan történik meg
Kedvezmény beírása
Az üzletpolitikai kedvezmény mezőben tudod kiválasztani, hogy akarsz-e, és ha igen, mekkora kedvezményt adni az ügyfélnek a beutalási díjból. Az ügyfélnek adandó kedvezményt az ajánlat felvételi folyamat bármelyik fázisában ki lehet tölteni, egészen a végleges értékpapír számla szerződés aláírásáig.
A kedvezmény ugyanolyan arányban csökkenti beutalási jutalékot a tanácsadóknál és vezetőknél. Így ha az ügyfélnek 1 % kedvezményt adsz, akkor az alapesetben érvényes 3 % helyett 2 % lesz értékpapír számlájának beutalási költsége. Ebben az esetben az üzletet szerző tanácsadó és vezetői beutalási jutaléka is a jutalékszabályzat alapján a kedvezmény nélkül számolt összeg 2/3-ad része lesz. Ugyanígy 2 % kedvezmény esetén a jutalék 1/3-ad részét kapja a tanácsadó és vezetői, 3 % beutalási díjkedvezmény, azaz 0 Ft ügyfélköltség esetén a szerződésre nem történik jutalék kifizetés.
A kedvezmény azonban kizárólag a szerzési jutalékra vonatkozik, a fenntartási jutalékot ettől függetlenül teljes összegben megkapja a szerződést szerző/ápoló tanácsadó és vezetői.
A kedvezmény feltételeit a BO ellenőrzi, és ha tervezett beutalási összeg és a meglévő biztosítások állománydíja megfelel a lenti feltételeknek, jóvá hagyja.
Egyedi okból is lehet kedvezményt kérni az ügyfélnek, pl. a tanácsadó családtagja, vagy olyan ügyfele, aki ugyan nem felel meg a feltételeknek, de valamilyen okból a tanácsadó fontosnak tartja kedvezmény megadását. Az egyedi kedvezményeket a BO bírálja el.
Kedvezmények szabályai
- 20 MFt alatt: 0 % kedvezmény
- 20 – 50 MFt között: 1 % beutalási költség kedvezmény adható
- 50 – 100 MFt között: 2 % beutalási költség kedvezmény adható
- 100 MFt felett: 3 % beutalási költség kedvezmény adható
- 0,6 MFt alatt: 0 % kedvezmény adható
- 0,6 MFt – 1,2 MFt között: 1 % beutalási költség kedvezmény adható
- 1,2 MFt felett: 2 % beutalási költség kedvezmény adható
- folyamatos életbiztosítások, egészségbiztosítások, balesetbiztosítások számítanak be
- élő, fizetett státuszú szerződések vagy olyan ajánlatok, ahol az ügyfél az első esedékes díjat befizette
- a beutalt összeg és az állománydíj alapján adott kedvezmény összeadódik
- azonos szerződő által fizetett szerződések állománydíja összeadódik
- a maximális kedvezmény 3 % lehet, így max. 0 % lehet az ügyfél beutalási költsége
Az ügyfélnek adott kedvezményről egy egyedi kedvezményre szóló Kiegészítő Megállapodást köt az ügyfél és az Alapkezelő, mely az értékpapír számlanyitási szerződés része. A kedvezmény időkorlát nélküli, tehát az aláírástól kezdve ügyfél által beutalt valamennyi összegre – és ezzel az összes ehhez kapcsolódó jutalékra is – érvényes.
Előfordulhat olyan eset, hogy az ügyféllel előzetesen megbeszéled, hogy 60 MFt-ot fog beutalni a számlájára, így aláírtok vele egy 2 % kedvezményt tartalmazó Kiegészítő Megállapodást. Azonban az ügyfél a számla megnyitása után ténylegesen csak 15 MFt-ot utal be, amire viszont nem járna kedvezmény. Viszont a Kiegészítő Megállapodás már megszületett, így az Alapkezelő a számla teljes tartamára beállította a kedvezményt az ügyfélnek, tehát az ügyfél a 15 MFt-ra is, és az összes általa a jövőben beutalt összegre is megkapja a 2 % kedvezményt. (Jogilag ugyan lenne rá lehetőség, de az Alapkezelő nem fogja visszavonni a kedvezményt, így a Kiegészítő Megállapodás csak az ügyfél jóváhagyásával módosítható, aki nyilván nem fogja aláírni, hogy mégsem akar beutalási díjkedvezményt.)
Fordított esetben: ha egy ügyféllel azt beszéled meg, hogy 15 MFt-os beutalással indítja a számlát, de 2 hónap múlva további 50 MFt-ot akar beutalni rá, akkor elindíthatod a számlát kedvezmény nélkül, és mielőtt az ügyfél az 50 MFt-ot beutalná, ismét találkozol vele, és aláírtok egy 2 %-os kedvezményre szóló Kiegészítő Megállapodást. A kedvezmény az aláírást követő beutalásokra érvényes, így az ügyfél az először beutalt 15 MFt-os összegre nem, de az 50 MFt-os beutalásra – és valamennyi ezt követő beutalásra is – megkapja a kedvezményt.
- szabályoknak megfelelő kedvezmény:
- vizsgáld meg, hogy a beutalt összeg és a meglévő ill. most felvenni kívánt biztosítási szerződés állománydíja alapján mekkora kedvezményt lehet adni az ügyfélnek (A Tőkepiaci közvetítői tevékenységre vonatkozó jutalékszabályzat 1. számú melléklet)
- a szabályok alapján járó kedvezmény %-ot állítsd be az ajánlat felvitelekor, és a megjegyzés mezőbe írd be, hogy mekkora beutalt összeg, illetve milyen kötvényszámú és állománydíjú szerződések jogosítják fel az ügyfelet a kedvezményre
- egyedi kedvezmény:
- itt lehetőséged van arra, hogy bármilyen egyéb okból javasolj kedvezményt, pl. családtagod vagy régi kedves ügyfeled vagy olyan ügyfeled, akivel a közeljövőben nagy vagy több szerződést fogsz kötni, stb.
- az általad javasolt kedvezmény %-ot állítsd be az ajánlat felvitelekor és az indokokat írd be a megjegyzés mezőbe
Ajánlat mentése, ajánlat adatainak megnézése
Az adatok beírása után a szokásos módon, a mentés gombbal tudod elmenteni az ajánlatot. A felvitt ajánlat az adott ügyfélnél a szerződések menü pontban látható. Az ajánlatra kattintva a részletes adatokat tartalmazó ajánlati lapra jutsz.Előrögzített ajánlatról jelzés a hierarchia vezetőknek
Amint a tanácsadó menti az ajánlatot, valamennyi tőkepiaci termék értékesítési engedéllyel rendelkező vezetője erről elektronikus értesítést kap (e-mail-ben az ajánlat főbb adataival, valamint a Pontrendszer feladat listájában)
Így a vezető azonnal látja a készülő szerződés adatait, és adott esetben kezdeményezheti a mentori vagy kedvezmény feltételek módosítását.
Ajánlat mentése, jelzés a vezetőnek
(kattints a nagyításhoz)
Státusz: előrögzített ajánlat.
Új MM015e adatkezelési hozzájáruló nyilatkozat kiküldése
A tőkepiaci termékek ajánlásának lehetősége a 2023.04.17-től érvényes MM015e adatkezelési hozzájáruló nyilatkozatba került bele, így kizárólag azoknak az ügyfeleknek lehet bármilyen értékpapír számlával kapcsolatos adatát rögzíteni, akik a 2023.04.17-től hatályos nyilatkozatot elfogadták.
Így valamennyi tőkepiaci ajánlathoz az e-dok folyamaton keresztül ki kell küldeni az aktuális MM015e nyilatkozatot, melynek lépéseit itt találod: MM015e Adatkezelési hozzájáruló nyilatkozat kiküldése
ELŐZETES DOKUMENTUMOK
Előzetes dokumentumok
Kötelező dokumentumok
- aláíró: ügyfél és tanácsadó
- személyes vagy céges adatok, számla adatok, Fatca státusz, stb.
- előrögzítő adatlap (MIFID kérdőív)
- tárgyalás emlékeztető: itt valamennyi kérdésre igen választ kell adni, különben az Alapkezelő nem nyitja meg az értékpapír számlát!
- adatvédelmi tájékoztató és marketing hozzájárulás
- személyi igazolvány mindkét oldala vagy jogosítvány mindkét oldala, vagy útlevél adatokat tartalmazó oldalai és
- lakcímkártya első oldala
- minden okmányon ellenőrizni kell az érvényességet, ez szintén feltétele az értékpapír számla megnyitásának
- deviza külföldi ügyfél esetén a személyes azonosításhoz szükséges dokumentumokon kívül a magyarországi tartózkodásra jogosító megfelelő okmányok másolata is szükséges (vízum, tartózkodási engedély, stb)
- aláíró: kizárólag a tanácsadó!
- a tanácsadó bizalmas információi az ügyfélről, annak hátteréről, a befektetni kívánt összeg forrásáról, valamint a tervezett tranzakciókról
- Cégkivonat (30 napon belüli, hiteles v. e-hiteles, az Opten-ből letöltött nem fogadható el
- Aláírási címpéldány
- Társasági szerződés (szükség szerint a tulajdonosi struktúra ellenőrzéséhez)
- Alapító okirat
- Egyéb okirat, mely hitelesen igazolja, hogy az adott szervezet bejegyzése megtörtént
- minden 25 % feletti tulajdonost be kell azonosítani
- a tényleges tulajdonosi nyilatkozatot csak az Alapkezelő által elkészített értékpapír számla szerződéssel együtt kell aláírni
Opcionális dokumentumok
- a meghatalmazott az értékpapír számlán található pénzügyi eszközök felett teljes jogkörrel rendelkezhet
- forgalmazási ügyleteket (vétel, eladás, váltás) köthet és kiutalási megbízást adhat
- de az értékpapír számla megszüntetésére nem terjed ki a meghatalmazás
- a meghatalmazott korlátozott jogokhoz jut ezzel a meghatalmazással, mert csak a forrásszámláról való beutalási tranzakcióra terjed ki
- nem terjed ki ez a meghatalmazás az értékpapírszámlán forgalmazási (vételi, eladási, váltási) ügyletekre, kiutalásra és az értékpapírszámla megszüntetésére
Előzetes dokumentumok összeállítása
- a menüpontban megtalálható az összes kötelező és opcionális dokumentum, ami az előzetes adatok felvételéhez szükséges
- a dokumentum nevére kattintva megnyílik az adott dokumentum elektronikusan kitölthető formátuma
- a rendszer a dokumentum fejlécét kitölti az összes olyan adattal, ami a Kezdőpontban szerepel, pl. ügyfél neve, telefonszáma, címe, e-mail címe, stb.
- a hiányzó adatokat a tanácsadó tölti ki:
- elektronikusan kitölthető formátumban a Kezdőpont felületen, és utána nyomtatja ki
- kinyomtatás után kézzel (előre vagy az ügyfélnél)
Kézi kitöltéssel (bianco)
A bianco dokumentumok a Pontrendszer Dokumentumtárában találhatók a Termékek >> Befektetési alapok >> nyomtatványok >> kötelező nyomtatványok és Termékek >> Befektetési alapok >> nyomtatványok >> opcionális nyomtatványok könyvtárban.
- A dokumentumok lementhetők a saját gépre.
- A nyomtatványok írható pdf formátumban készültek, így a lementett változatban a szükséges adatok géppel kitölthetők, és utána kinyomtathatók.
- A nyomtatványok kitöltése történhet kézzel is, akár előre, akár az ügyfélnél a személyes találkozó alkalmával.
Vegyes kitöltés: minden nyomtatvány kitölthető vegyesen is, pl. az előre ismert adatokat (ügyfél neve, címe, stb.) számítógéppel, a többi adatot a tárgyalás során kézzel beírva.
Dátum: az előzetes dokumentumoknál a dátumot az csak az ügyfélnél történő személyes találkozás során, a dokumentum ügyfél általi tényleges aláírásakor szabad kitölteni.
Előzetes dokumentumok aláírása / aláíratása
- a személyes ügyféltalálkozón az ügyfél és a tanácsadó a dokumentumokat 2 példányban aláírja (egyik példány az ügyfélnél marad, a másikat elhozza)
- a találkozó során az ügyfél bemutatja a bankszámlájának fejlécét (elektronikus vagy papír alapon), ahol látszik a neve, és a tanácsadó összehasonlítja az ügyfél igazolványában lévő névvel
- céges ügyfélnél a bankszámlán lévő cégnevet és az aláírási címpéldányon szereplő cégnevet hasonlítja össze
A tanácsadó felelőssége:
- a tanácsadó a folyamatban az Alapkezelő nevében és helyette jár el, így az Alapkezelő nevében írja alá az előzetes dokumentumokat is, és a tényleges értékpapír számla szerződést is
- a bankszámla ellenőrzés a tanácsadó feladata, aláírásával vállalja a felelősséget, hogy ezt elvégezte
Előzetes dokumentumok feltöltése
- jó minőségű irodai szkennelővel vagy
- jó minőségű telefonos applikációval végezd el
- minden dokumentumhoz külön feltöltési mezők vannak, így egyesével lehet ellenőrizni és jóváhagyni azokat
- figyelj arra, hogy mindegyikhez a megfelelő dokumentumot töltsd fel
A feltöltés lépései képekben
(kattints a nagyításhoz)
A feltöltés lépései:
- a felvitt ajánlatra állva aktívvá válik felette az „Előzetes dokumentumok feltöltése” gomb
- erre kattintva nyílik meg a feltöltő felület
- tallózással válaszd ki a megfelelő beszkennelt fájlt
- ha egy dokumentumot több oldalban szkenneltél be, az oldal hozzáadása gombbal tudsz 2.-3.- stb. oldalt hozzáadni az adott dokumentum feltöltéshez, így a rendszer automatikusan egy pdf fájlba fűzi össze a dokumentum oldalait
- a rendszer figyeli, hogy a feltöltött dokumentum hány oldalas, így ha tévedésből nem a megfelelő oldalszámú pdf dokumentumod akarod feltölteni, hibajelzést ad
- a már feltöltött dokumentum típusnál kék szem ikon jelenik meg, erre kattintva a feltöltött dokumentum megnézhető
- a feltöltést az ablak bezárásával bármikor meg lehet szakítani, az addig feltöltött dokumentumok megmaradnak, és az „Előzetes dokumentumok feltöltése” gombra kattintva bármikor fel lehet tölteni a hátralévő dokumentumokat
- a „Véglegesítem” gombbal tudod lezárni a feltöltést
- ha akkor akarod lezárni, ha még nincs minden kötelező dokumentum feltöltve, a rendszer hibaüzenettel figyelmeztet erre
- a „Véglegesítem” gomb megnyomása után még egy figyelmeztető üzenetet ír ki a rendszer és onnan kezdve több dokumentumot nem tudsz feltölteni és a vezetőd üzenetet kap a feltöltött dokumentumokról
Előzetes dokumentumok vezetői jóváhagyása
A feltöltésről e-mail-ben és feladat listában is értesítést kap a hierarchiában felette lévő összes vezető, akinek van tőkepiaci licensze, tartalma:
- ÉP számla fő adatai: ügyfél adatai, tervezett összeg, deviza, kedvezmény, dátumok, stb.
- mentorálási adatok: mentor, jutalék megosztási % és időtartam
A vezetők közül
- az ÜV-TIG-RIG-HIG ellenőrzi a feltöltött dokumentumokat
- OK-t nyom rá egyesével, ha rendben van
- a mentorálási feltételeket is ekkor kell a vezetőnek jóváhagynia, ekkor még ezeket módosítani lehet, a jóváhagyás után már nem
Státusz: ellenőrzött ajánlat
- ha a vezető hiányt tapasztal
- beírja a hiánypótlás mezőbe a probléma okát, pl. nincs aláírás, nincs dátum, hiányzik adat, nem a megfelelő dokumentum került feltöltésre, stb.
- a rendszer erről értesítést küld a tanácsadónak a felületen és e-mail-ben is
Státusz: hiánypótláson lévő
- ha minden dokumentum vezetői ellenőrzése OK, a rendszer jelzést ad a BO-nak
- BO ellenőrzi a vezető által jóváhagyott dokumentumokat és továbbításra jelöli
- a rendszer összecsomagolja a feltöltött fájlokat, és az Alapkezelő megadott e-mail címére titkosítva elküldi
Státusz: beérkezett ajánlat
Előzetes dokumentumok hiánypótlása
- ha a vezetői ellenőrzés során a vezető valamilyen hibát vagy hiányt észlel, az adott dokumentumot hiánypótlásra jelöli
- a hiánypótlásról a Tanácsadó értesítést kap e-mail-ben és felületen is
- a Tanácsadó a hibás vagy hiányos dokumentummal az „Előzetes dokumentumok összeállítása, nyomtatása” ponttól újrakezdi a folyamatot
Előzetes dokumentumok eredeti példányának továbbítása
- a Tanácsadó az eredeti dokumentumokat továbbítja a BO-ba, legkésőbb a később megnyíló ÉP számla szerződés aláírt dokumentumaival együtt
- személyesen vagy
- postai úton, kizárólag Money & More által biztosított borítékban, kisérővel
- a BO ellenőrzi és tovább küldi az Alapkezelőhöz, legkésőbb a később megnyíló ÉP számla szerződés aláírt dokumentumaival együtt
ÉRTÉKPAPÍR SZÁMLA DOKUMENTUMOK
Értékpapír számla szerződés elkészítése
- az Alapkezelő az e-mail-ben küldött előzetes dokumentumokat ellenőrzi, az ügyfél és a szerződés adatait felviszi saját rendszerébe és elkészíti az értékpapír számla szerződést
- hiány esetén az Alapkezelő írásban értesíti a BO-t és a Tanácsadót, aki a hibás dokumentummal az „Előzetes dokumentumok” ponttól újrakezdi a folyamatot
- az Alapkezelő a szerződést pdf formátumban elektronikus úton kiküldi a Tanácsadónak és a BO-nak
Státusz: aláírásra váró
Értékpapír számla nyitáshoz szükséges dokumentumok
Értékpapír számla dokumentumok ellenőrzése, nyomtatása
- a Tanácsadó ellenőrzi a szerződésen lévő adatokat
- ha OK, akkor 2 példányban kinyomtatja a 25 oldalas szerződést
- ha nem, jelzi a BO-nak, aki felveszi a kapcsolatot az Alapkezelővel és javíttatja a hibát
Értékpapír számla dokumentumok aláírása
- személyes ügyféltalálkozón az Ügyfél és a Tanácsadó a dokumentumokat 2 példányban aláírja (egyik példány az ügyfélnél marad, a másikat elhozza)
- az Ügyfél a saját maga nevében, a Tanácsadó az Alapkezelő nevében aláírja a szerződést (a szükséges oldalakon, mindkét példányon)
Értékpapír számla szerződés továbbítása
- a Tanácsadó az eredeti dokumentumokat továbbítja a BO-ba
- személyesen vagy
- postai úton, kizárólag Money & More által biztosított borítékban, kisérővel
- A BO a teljes dokumentációt beszkenneli, valamint ellenőrzi
- ha OK, akkor az eredeti példányt tovább küldi az Alapkezelőhöz
- ha hiányzik valami, akkor hiánypótlás állít be (valamelyik dokumentumon nincs aláírás, nincs dátum, hiányzik hiányzik valamilyen adat, vagy valamilyen dokumentum, stb.)
- a tanácsadó és vezetői a hiánypótlásról e-mail-ben és a felületen is értesítést kapnak
- a gyorsított ügymenetben az Alapkezelő vállalja, hogy az ügyfél által aláírt, a tanácsadó által beszkennelt és elektronikusan továbbított értékpapír számla szerződés dokumentumok alapján megnyitja az ügyfél számláját
- így az ügyfél nagyon gyorsan be tudja utalni a pénzt, és be tudja fektetni a befektetési alapokba
- ebben az esetben is szükség van az eredeti értékpapír számla szerződés postai beküldésére, az előző pontban részletezett módon
- a Tanácsadó beszkenneli az Ügyfél és általa aláírt teljes dokumentáció összes oldalát
- jó minőségű irodai szkennelővel vagy
- jó minőségű telefonos applikációval (nem mobil telefon fénykép!)
- a teljes dokumentumot feltölti a Kezdőpontba az ÉP ajánlat adataihoz
- erről e-mail-ben és felületen is értesítést kap a hierarchiában felette lévő összes vezető, akinek van ÉP licensze, és a BO
- A BO ellenőrzi
- ha OK, akkor elektronikus formában tovább küldi az Alapkezelőhöz
- ha hiányzik valami, akkor hiánypótlás állít be (valamelyik dokumentumon nincs aláírás, nincs dátum, hiányzik hiányzik valamilyen adat, vagy valamilyen dokumentum, stb.)
- a tanácsadó és vezetői a hiánypótlásról e-mail-ben és a felületen is értesítést kapnak
Értékpapír számla dokumentumok hiánypótlása
- a hiánypótlásról a Tanácsadó és vezető értesítést kapnak e-mail-ben és felületen is
- a Tanácsadó a hibás vagy hiányos dokumentummal az „Értékpapír számla dokumentumok ellenőrzése, nyomtatása” ponttól újrakezdi a folyamatot
Értékpapír számla élesítése
- az Alapkezelő az eredeti vagy beszkennelt értékpapír számla szerződést rögzíti saját rendszerében
- az Ügyfél e-mail címére elküldi az online hozzáférést
- erről jelzés érkezik a BO-nak és tanácsadónak is, mely alapján a BO átállítja a szerződés státuszát
- az Ügyfél ezzel tudja létrehozni a felhasználó nevét és jelszavát
- az online aktiváláshoz szükséges, hogy az ügyfél a 10 pontos Tárgyalási emlékeztető dokumentum elektronikus változatát is elfogadja (korábban ezt már papíron megtette)
- ezután be tud lépni a rendszerbe, ezzel aktív lesz a számlája, indíthat beutalást
Tárgyalás emlékeztető elfogadása
- az ügyfélnek a 10 pontos Tárgyalási emlékeztető dokumentumot elektronikus formában is jóvá kell hagynia
- az Alapkezelős SMS kódot küld az ügyfél által megadott telefonszámra, ezzel tud belépni a saját felületére, és mind a 10 pontot jó kell hagynia
- erre a lépésre már az előzetes dokumentumok elfogadásakor fel kell hívni sz ügyfél figyelmét
Tanácsadó szerepe a számla aktiválásában és a beutalásban
- ha az ügyfél igényli, a tanácsadó segít a felület használatában az ügyfélnek, hogy az ügyfél tudjon utalni
- befektetési tanácsadás nélkül segít az alapok kiválasztásában, hogy az ügyfél az átutalt összeget minél hamarabb be tudja fektetni
Closing call
- az Alapkezelő call centere felhívja az összes ügyfelet
- az ügyfél elégedettséget 1-től 5-ig skálán kérdezik le
- ha elégedett az ügyfél, lezárják a hívást, ha nem elégedett, jelzik a BO-nak és a Tanácsadónak, így Tanácsadótól további tájékoztatásra van szükség az ügyfél részére
- a várható hívásról már az tárgyalási folyamat elején tájékoztatni kell az ügyfelet, hogy ne érje meglepetés
- ez egy bizalomerősítő lépés, hiszen a számla megnyitása után az Alapkezelő a híváson keresztül még egyszer ellenőrzi, hogy az ügyfél megértette az értékpapír számla feltételeit, és tisztában van annak működésével